Nederlandse taal  English language  Deutsche Sprache 

Beiwagen 1050 van de Museumtram Nederlands Openlucht Museum (NOM)

(c) Allard Rogier van Ravesteijn

HerstellerAllan & Co´s Koninklijke Nederlandsche Fabrieken van Meubelen en Spoorwegmaterieel N.V., Rotterdam
Baujahr1949
Spurweite1435 mm
StandortArnhem
Betriebsfähigkeit.ja
Gewicht10.500 kg ton
Länge über die Puffer13,2 m
Achsfolge2\'2\'
Urspr. EigentümerRotterdamse Electrische Tram
Historischen NummerRET 1050
      
This text is not yet available in English

Afgeleverd in 1949 als aanhangrijtuig in de serie RET 1021 - 1056 heeft het bijna altijd probleemloos dienst gedaan.

In 1963 werd het aanhangrijtuig als prototype verbouwd en de ramen aan de linkerzijde werden vastgezet. Tot ombouw van de serie is het niet gekomen.

Op de laatste dag van inzet van de Allan tramstellen heeft het aanhangrijtuig nog op lijn 2 dienst gedaan,

In 1983 is het aanhangrijtuig buiten dienst gegaan en in 1984 was het weer in dienst bij de electrische museumlijn in Amsterdam.

Aansluitend hierop is het aanhangrijtuig overgebracht naar het Openluchtmuseum in Arnhem. 

De RET 1050 is sedert kort eigendom van het NOM.

Links

Daten verwalted durch:
Henk Boshuyzen, email: hjj.boshuyzen(a)gmail.com
Ersetzen Sie (a) durch @, dies ist aus Spamschutzgründen erforderlich.