Triebwagen RET 522 van der Stichting Romeo / Tramwegstichting Rotterdam
Nahme | Motorrijtuig, 4 assig |
---|---|
Antriebsart | Electrisch |
Hersteller | Werkspoor, Utrecht |
Baujahr | 1931 |
Spurweite | 1435 mm |
Standort | Rotterdam |
Betriebsfähigkeit. | ja |
Gewicht | 17.900 kg ton |
Länge über die Puffer | 12,1 m |
Achsfolge | Bo' Bo' |
Leistung | 132 kW / 176 PS (97,0 kW) |
Höchstgeschwindigkeit | 50 km/h |
Antrieb | 4 Motoren SSW 44 Pk / 33 kW elk |
Urspr. Eigentümer | RET |
Historischen Nummer | RET 522, RET 2507 |
This text is not yet available in English
Dit motorrijtuig is geleverd in 1931 als onderdeel van de serie 511 - 550. De gehele besteling bestond uit 100 motorrijtuigen 471 - 570 en 20 aanhangrijtuigen.De motorrijtuigen waren uitgevoerd als tweerichting motorwagens en stonden op 2 twee-assige draaistellen. De passagiers konden het rijtuig betreden via een verlaagde middeninstap.Er konden 22 zittenden en 41 staande passagiers vervoerd worden. De dwars geplaatste banken waren bekleed met groen kunstleer.
Motorwagen 522 heeft al die jaren vanaf 1931 tot 1970 probleemloos zijn diensten gereden. In 1970 volgde de buitendienststelling en de vernummering in "Werkwagen" 2507.
In 1975 werd het motorrijtuig overgebracht naar de Electrische Museumtramlijn Amsterdam en daar opgenomen in het bestand. In 2002 werd het motorrijtuig teruggebracht naar Rotterdam en door de stichting ROMEO gerestaureerd.
Het motorrijtuig 522 is eigendom van de Stichting ROMEO en heeft eigenlijk geen museumstatus maar is bestemd voor de exploitatie van de toeristenlijn 10.
Daten verwalted durch:
Henk Boshuyzen, email: hjj.boshuyzen(a)gmail.com
Ersetzen Sie (a) durch @, dies ist aus Spamschutzgründen erforderlich.