Nederlandse taal  English language  Deutsche Sprache 

Triebwagen 520 van de Museumtram Nederlands Openlucht Museum (NOM)

(c) Allard Rogier van Ravesteijn

AntriebsartElectrisch
HerstellerWerkspoor Amsterdam
Baujahr1931
Spurweite1435 mm
StandortArnhem
Betriebsfähigkeit.nee, in revisie
Gewicht17.9 ton
Länge über die Puffer12,1 m
AchsfolgeBo' Bo'
Leistung130 kW / 176 PS (95,6 kW)
Antrieb

Electrische installatie SSW Berlijn, 4 x 32,5 kW

Urspr. EigentümerRotterdamse Electrische Tram
Historischen NummerRET 520, RET 2517, RET 2520
      
This text is not yet available in English

In 1930 is de serie RET 471 - 570 besteld bij Allan (471 - 510), Werkspoor (511 - 550) en Beijnes (551 - 570)

Motorwagen 520 werd in 1931 geleverd en heeft vrijwel probleemloos op het gehele Rotterdamse tramnet dienst gedaan tot zijn buitendienststelling in 1969.

In 1977 is het motorrijtuig vernummerd als dienstwagen 2517, in 1978 werd het weer voorzien van zijn originele nummer 520.

In 1989 werd het motorrijtuig weer vernummerd, nu in 2520. Onder dit nummer heeft het tot 1995 rondgereden waarna het als museumrijtuig bestemd werd en zijn originele nummer 520 weer terugkreeg.

Dit rijtuig is momenteel in revisie, stand van zaken op 22 april 2012 is dat de beplating evenals de vloer geheel vernieuwd is en dat het dak hersteld en van nieuw daklinnen voorzien is.

Dit motorrijtuig is in bruikleen van de RET.

Links

Daten verwalted durch:
Henk Boshuyzen, email: hjj.boshuyzen(a)gmail.com
Ersetzen Sie (a) durch @, dies ist aus Spamschutzgründen erforderlich.